yto stránky nebyly vytvořeny kvůli osobní prezentaci. Existují jen proto, aby podpořily boj skvělých studentů a učitelů plzeňských práv proti bezpráví a zvůli. Na těchto stránkách budou proto přinášeny důkazy toho, že Fakulta právnická byla a je fungující institucí s dobře zvládnutým systémem výuky a vytvořenými kriterii pro hodnocení studentů (jak pravila zpráva Akreditační komise v červnu 2008). Tvrdit něco jiného je lež.
Doc. JUDr. Milan Kindl, CSc.
Hodnocení mohou být objektivní, méně objektivní, případně dokonce zcela neobjektivní. Pokud pedagogové na docela jiné škole (nebylo to v oné Plzni povýšené na národní kopací míč a tak to média nijak nezaujalo) tvrdili, že jediné objektivní hodnocení diplomové práce přichází v úvahu, bude-li její autorka při obhajobě nahá, nebude to nejsprávnější vykročení k objektivnímu hodnocení.
Pokud jeden středověký panovník hodnotil jiného slovy: čím méně vlasů má, tím více podlosti v něm, jde o hodnocení neobjektivní. Pokud jeden prokurátor ve významném procesu prohlásil: vynášel-li do rukou číhajícího nepřítele zprávy o svých druzích, s nimiž pracoval na stejném díle, jak ho můžeme zvát, ne-li sprostým udavačem hrubého zrna, jde o hodnocení celkem objektivní (protože proces probíhal s kolaborantem před rokem 1948, mluvil prokurátor opravdu ještě o druzích a ne o soudruzích).
Objektivita hodnocení závisí také na osobě hodnotitele. Hodnotí-li (nebo kontroluje) někoho ten, kdo o hodnoceném nic neví, setkal se s ním jen v rámci kontroly a vychází jen ze zjištěných faktů, nebudou proti jeho objektivitě jistě žádné námitky. Pokud má někoho hodnotit ten, kdo se s ním třeba popral, ukradl mu peněženku, statek nebo funkci, pokud má bývalý student povýšený za pedagoga například hodnotit studenta či studentku, který odmítl, či která v minulosti odmítla jeho návrhy jako trapné a blboučké, nepůjde o právě objetivní hodnocení.
O objektivní hodnocení však nemůže jít ani tehdy, když se předem rozhodnete, k jakému výsledku dospějete (například když se pedagog rozhodne, že studenta vyhodí, ještě dřív, než studentovi vůbec zadá zkušební otázku).
Kontrola faktického stavu plzeňských práv byla všechno, jenom ne objektivní. Ani nemohla: prováděli ji lidé, kteří předem hlásali, co všechno je špatně, lidé, kteří se chtěli pomstít svým spolužákům bůhví za co, lidé, kteří se chtěli pomstít svým kolegům učitelům nejspíš už za to, že je učili a zažili u zkoušek upocené a nervózní (když dnes jsou tak významní a perfektní!) a mohli by si na to třeba vzpomenout, a nad tím vším kralovala Akreditační komise, naplněná zlobou nad tím, že by mohla přijít o možnost během tří minut podle své naprosté libovůle popravit nebo schválit jakýkoli studijní program, a ministerstvo, které si všimlo podezřelého uznávání rovnocennosti studia na ukrajinské vysoké škole a nepochybně potřebovalo zamaskovat, že si naopak nevšimlo, že tuto rovnocennost neuznávala plzeňská práva, ale právě samo ministerstvo.
Už jsem psal, že i totálně slepé kuře najde občas zrno. Nebývá to (ke škodě slepých kuřat) moc často, nebývá to pravidlem, ale velmi, velmi výjimečně se stává.
Takže co tedy konstatovali ministerští kontroloři: státní závěrečné zkoušky probíhají na plzeňských právech standardně, kvalita studentů je zcela srovnatelná s jinými právnickými fakultami v naší zemi, v mnoha ohledech je dokonce lepší, podle nového pana děkana se projevuje zvýšený zájem o studium na škole. Vzhledem ke zcela nepochybné, totální a fatální podjatosti kontrolorů zoufale se snažících najít chyby a nedostatky, je to úžasný výsledek.
Nic z toho (…kvalita studentů je zcela srovnatelná s jinými právnickými fakultami v naší zemi, v mnoha ohledech je dokonce lepší…) nevyrobíte ani za měsíc, ani za čtyři. Kvalita studentů je výsledkem mnohem delších procesů.
Některá slova, například z cizích jazyků, se čtou jinak, nežli se píší, příkladem nad jiné je angličtina, ale platí to i v řadě jiných jazyků. Třeba v češtině, píše se sice …kvalita (plzeňských) studentů je zcela srovnatelná s jinými právnickými fakultami v naší zemi, v mnoha ohledech je dokonce lepší…, ale čte se:…osočili jsme možná lživě, možná z neznalosti a hlouposti, plzeňské studenty a absolventy zcela neprávem…