yto stránky nebyly vytvořeny kvůli osobní prezentaci. Existují jen proto, aby podpořily boj skvělých studentů a učitelů plzeňských práv proti bezpráví a zvůli. Na těchto stránkách budou proto přinášeny důkazy toho, že Fakulta právnická byla a je fungující institucí s dobře zvládnutým systémem výuky a vytvořenými kriterii pro hodnocení studentů (jak pravila zpráva Akreditační komise v červnu 2008). Tvrdit něco jiného je lež.
Doc. JUDr. Milan Kindl, CSc.
Ostatně, posuďte posléze sami.
Tedy ne onu ošmatanost politologického sborníku (v němž navíc píší, že velcí čeští politologové byli právník Rozehnal, ovšem Alois, a Ducháček, nepřejte si slyšet, jak se to španělsky čte), nabízeného vedle nespočetných průvodců a návodů, co dělat při leguáním kousnutí (a taky hadím, krabím, rybím a dalším). Mám na mysli, že nový občanský zákoník je skutečně dobrý a efektivní, přesně jak se píše v onom sborníčku.
Na copak asi ještě přijdou v téhle prapodivné zemi, kde si, představte si, například váží i svých prezidentů, dokonce včetně těch bývalých?
Moc zajímavé je v těchhle podivných končinách se juknout na něco, co napsal nějaký ten zdejší politolog. Bohužel zdejší politologové se ke své profesi nepropracovávají studiem ruštiny, takže musíte bádat v nějakém neslovanském jazyce.
Představte si, co se tu všechno můžete dočíst. Jedním ze základních znaků nedemokratických přístupů je prý například sestavování a přijímání dlouhých a naprosto nesrozumitelných zákonů, které lze vykládat podle potřeby pokaždé jinak a které tak vytvářejí monopol na právo pro skupinku vybraných. Čím delší a čím nesrozumitelnější zákon je, tím více slouží jako opravdu, ale opravdu dobrý a účinný nástroj v nikdy nekončícím boji proti demokracii. Zatímco primitivní komunismus se vyznačoval břitkými, stručnými normami (například proto, že jeho představitelé nebyli moc silní v čtení), moderní totalitní myšlení přináší rozsáhlé zákoníky s tisíci vzájemně si odporujících a nesrozumitelně formulovaných paragrafů, často sepsaných v jazyce, jemuž rozumí jen panující menšina (a někdy ani ta ne). Prý si můžeme jen stěží představit, jak efektivním nástrojem v boji proti všemu demokratickému takové mamutí hromady písmen, představujících zdánlivě právnické texty, jsou.
Protože lidé mají obecně strach z budoucnosti, opírá se každá totalita o některé vybrané tradice, proto prý bývají takové nejen hloupé, ale hlavně ohlupující, kodexy často sestaveny z obtížně srozumitelných částí dávných či pradávných předpisů, jež se pro dosažení většího účinku ani nepřekládají do moderní řeči.
Museli tady mít opravdu strašlivé zkušenosti, co říkáte?
Něco podobného by se u nás rozhodně nikdy stát nemohlo.
A copak se tu můžeme dočíst dál?
Ti, kdo se v minulosti oháněli očistnými procesy a všemi možnými způsoby čištění společnosti od kohokoli, měli jedinou věc společnou: vyznačovali se děsivou schopností nenávidět. Prvotní byla ona nenávist, cíl byl vybrán dodatečně. Mohla jím být bolševická revoluce, kterákoli z tisíce obměn očištění státu nebo národa, mohl vycházet z náboženského vytržení. Ty nejhorší nápady vznikají v hlavách lidí se skutečně ohromující mírou ješitnosti a nezměrně rozvinutým smyslem pro samolibost, píšou tu zjevně na základě fakt hnusných zkušeností.
Když se ovšem podíváme na dnešní nositele totalitních myšlenek (abychom byli náležitě korektní, doplníme:nositelky), poskytuje nám zámořská politologie velkou útěchu.
Prozíravost, uvážlivost, schopnost vnímat realitu, to vše mizí jako hrad z písku spláchnutý přílivem. Namísto nich nastupuje sebestřednost, adorace sebe sama jako neomylného a vševědoucího, podivná situace, kdy největší tyrani a ctitelé totalitního myšlení se prohlašují za jediné demokraty pod sluncem, jejich soukromý zájem se prohlašuje za zájem veřejný a zájem všech (jestlipak ještě na stránkách školského ministerstva svítí dopis notorické paní komisní z loňského 19. března, v němž píše o tom, že postoje a zájmy členů komise, kterou ztělesňuje, jsou veřejným zájmem?) a jejich myšlenky za něco víc, než slovo Boží.
A v čem je tedy ta útěcha?
Ona zcela zjevná ztráta soudnost a zdravého rozumu, přezírání a neschopnost vnímat objektivní realitu a počínání, jež se ostatním jeví jako hloupé a směšné, to všechno jsou znaky toho, že dotyčný (dotyčná) přichází o svou neomezenou moc. Sice se jí ještě pořád drží jak netopýři, ale už jen na chvilku.
Že by?